Járattörlés – Tudnivalók, jogok és lehetőségek

Előfordulhat, hogy az utolsó pillanatban törlik a járatod – ilyenkor joggal merül fel a kérdés: mihez van jogod, és hogyan juthatsz a lehető leggyorsabban célba, illetve a pénzedhez?

Mit ír elő az EU?

Ha repülőjáratodat törölték, az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján a légitársaságnak kötelessége, hogy az eredeti úti célodhoz képest lehetőség szerint hasonló alternatívát ajánljon fel, vagy ha ezt nem fogadod el, a jegyárat visszatérítse, és szükség esetén a kiindulási reptérre is visszajuttasson.

Mikor jár kártérítés?

Amennyiben a járattörlésre az indulás előtt két héten belül kerül sor, és a felelősség a légitársaságot terheli, a jegyár visszatérítésén vagy alternatív utazáson túl kártérítésre is jogosult lehetsz. A kártérítés mértéke az utazás hosszától függően akár 600 euró is lehet.

Mi a helyzet a gyakorlatban?

A légitársaságok gyakran nehezítik a kártérítési folyamatot, vagy csak részben tájékoztatnak a lehetőségekről. Ezért érdemes felkészültnek lenni, és tudni, milyen jogok illetnek meg, illetve szükség esetén szakértői segítséget kérni a jogos igény érvényesítéséhez.

Itt olvashatod el az EU261 rendelet teljes szövegét »


Kérdésed van, vagy elakadtál a folyamatban?
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk a követelés érvényesítésében!