GYIK

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Miért válasszam a kesettarepulo.hu-t?

  • Szakértő csapatunk naprakész az aktuális európai szabályozásokból, így magabiztosan képviseljük érdekeidet a légitársaságokkal szemben.
  • Online igénylőlapunkat néhány perc alatt kitöltheted, a további ügyintézést pedig átvállaljuk, hogy neked ne legyen vele gondod.
  • Sikerdíjas konstrukciónk garantálja: csak akkor fizetsz, ha te is megkapod a pénzed!
  • A kártérítést gyorsan, akár már az ügyvédi letéti számlára érkezést követő napon megkaphatod.

Mit jelent az EU261/2004/EK rendelet?

Ez az Európai Parlament és Tanács szabályozása a légi utasok jogairól, amely a visszautasított beszállás, a járattörlés és a hosszú járatkésés esetén ír elő kártalanítást és kötelező szolgáltatásokat a légitársaságok számára. Ha részletesebben is érdekel, itt olvashatod a teljes szöveget ».

Milyen esetekre vonatkozik a 261/2004/EK rendelet?

  • Ha az indulási repülőtér az EU területén található, függetlenül a légitársaságtól.
  • Ha az érkezési repülőtér EU-n belül van, és uniós, izlandi, norvég vagy svájci légitársasággal utazol.

Mit tehetek, ha jelentősen késett a járatom?

Három órát meghaladó járatkésésnél a légitársaságnak ellátást kell biztosítania (étel, ital, telefonálás, szállás), továbbá – ha a késésért ők felelnek – vissza kell téríteniük a jegy árát, és kártérítést is kell fizetniük (akár 600 euróig). A biztos kártérítés érdekében töltsd ki az online igénylőlapot vagy lépj velünk kapcsolatba!

Mi a teendő, ha törölték a járatom?

Járattörlés esetén választhatsz: kérhetsz alternatív útvonalat az eredeti úti célodhoz, vagy igényelheted a jegyár visszatérítését, illetve visszaszállítást a kiindulási pontra. Két héten belüli törlésnél – ha a légitársaság hibájából történt – akár 600 euró kártérítés is járhat. Ha biztosra akarsz menni, töltsd ki az igénylőlapot vagy írj nekünk!

Mire vagyok jogosult járatkésés esetén?

Két órát meghaladó késésnél ellátás (étel, ital, telefonálás, szükség esetén szállás és transzfer) jár. Három óra feletti késésnél a légitársaságnak a jegy árát is vissza kell térítenie, valamint kártérítést kell fizetnie (250–600 euró, a táv hosszától függően).

Mire vagyok jogosult járattörlés esetén?

Törlés esetén alternatív utazás vagy jegyár-visszatérítés, illetve – ha a törlésért a légitársaság felelős – 250–600 euró pénzbeli kompenzáció jár, a megtett út hosszától függően.

Mennyi kártérítést kaphatok járatkésés vagy törlés esetén?

A kompenzáció mértéke az út hosszától függ: 1500 km alatt 250 euró, 1500–3500 km között vagy EU-n belüli hosszabb útnál 400 euró, 3500 km felett (nem EU-n belül) akár 600 euró.

Mit jelent a „vis maior” és mikor hivatkozhat rá a légitársaság?

Vis maior alatt olyan külső, előre nem látható eseményeket értünk, mint a szélsőséges időjárás, reptéri sztrájk, lezárások vagy balesetek. Ezekben az esetekben a légitársaság csak ellátásra köteles, de kártérítést nem kell fizetnie. Fontos: műszaki hiba NEM minősül vis maiornak, így ilyen esetben is járhat a kártérítés!

Honnan tudhatom, jogosult vagyok-e kártérítésre?

Töltsd ki az online igénylőlapot, vagy írj nekünk! Szakértőink 72 órán belül visszajelzést adnak jogosultságodról és a lehetséges kártérítés összegéről.

Hogyan igényelhetek kártérítést vagy kompenzációt?

Egyszerűen töltsd ki online igénylőlapunkat, írj nekünk emailt, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot chaten – minden mást intézünk helyetted!